Cari Kerja


Kerja ? ? ? Nak Kerja !!! .. Nak Kerja !!!!!!!  Lama dah aku nak kerja.. Sejak lepas habis SPM lagi.. Tapi masa tuh , aku tolong akak aku .. After sebulan balik rumah , duduk rumah sambil buat kerja-kerja rumah.. Jaga orang pantang sampai bulan 3 nie... Lusa rumah aku dah kosong balik sedia kala.. Akak Zie, Danish , Damia semua dah nak balik Kuantan dah.. 
Aku nak kerja sementara tunggu panggilan IPTA .. Aku nak sangat.. Aku nakkan pengalaman bekerja.. Baru aku tahu macam mana susahnya nak dapatkan duit/sen tuh..  At least , tak lah bosan aku seorang ajee dekat rumah nie.. Terisi juga masa lapang aku  .. Kumpul duit sikit buat sambung belajar... Hmm, dapat juga aku sibukkan diri aku dengan bekerja... tak lah asyik makan tidur ajee dekat rumah nie.. Err , bila nak start ekk , masuk bulan 4 nie... nak try cari lah....  tak kisahlah dekat mana sekali pun... Harap-harap adaaa...
Duhai Hati,.................................. Tenangkanlah hati ini.. Kuatkanlah hati ini.. Aku harus tabah dan sabar.. Be strong dear !! Fighting !


8 comments

  1. semoga berjaya! :) duit tu nanti bolehlah tampung sikit2 untuk IPTA.. takdela terbeban sangat parents tu ^^

    ReplyDelete
  2. try la cari kerja kat supermarket ke.. mesti ada punya..good luck! :)

    ReplyDelete
  3. Elok jugak tu dik.. Sambil cari duit poket, sambil timba pengalaman.. Akak pun dah tak sabar nak start keje balik nih.. Huhu~~

    ReplyDelete
  4. @Ara Nadea Memang nak macam tuh.. tapi masalahnya jauh dari rumah... cari kerja yg ada jostel lah..hee ^^

    ReplyDelete
  5. @Rosmiza Ali Akak nak start kerja ? ? Hmm , akk baru habis cuti ke?? Kemana menghilang ??

    ReplyDelete
  6. sebelum kerja pastikan

    1. dah ada lesen kereta/motor- dah ada kan. hehe

    2. Semua pemohonan ipta, poli, matrik, ipts, kptm,ipg atau sebagainya dah di hantar

    dh stle 2 tu boleh cari kerja dengan aman tnpa sebarang kekalutan.. cari kerja pelan2 ok..

    gud luck :)

    ReplyDelete
  7. @hana hadi mmg tuh semua settle kak hana.. yg tak settle nya tak ada kenderaan nk pandu/runggang :/
    *naik bas ok jugak.. woo -.-

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan