Tiada lagi Aksi

Seakan tidak percaya , bila aku menjejakkan kaki ku lagi ke tempat bersenam lari lintang pukang selama 9 tahun sebelumnya.. Kini aku hanya menjadi penonton yang penuh dengan emosi sedih , geram .. blablaa.. Rasa diri bodoh pun ada sebab aku hanya menonton tak lagi bertanding.. Mungkin inilah kerinduan yang aku akan rasakan dan tak mungkin dapat rasakan sama seperti ini lagi pada zaman persekolahan...
Aku datang untuk bersorak pada Kejohanan Balapan dan Padang MSSD Pengerang/Kota Tinggi kali ke-42 yang berlangsung Selasa lalu 1 April, tapi sorakan aku diselangi dengan genangan air mata... Beginikah yang aku rasakan ? ? Yaaa.. Baru kali ini aku rasa segala perasaan ini.. Tidak ! Tiada lagi Aksi ku di sini ? ?
Alhamdulillah , aku dapat jalankan segala amanah untuk menyumbang pingat kepada jurulatih-jurulatih yang penat melatih aku sejak aku ceburi bidang ini dari darjah 3 lagi.. Masih terdetik dan terngiang-ngiang lagi sorakan yang diberikan oleh rakan-rakan aku semasa aku berlari tahun lepas.. Ohh , hanya Tuhan yang tahu menitis air mata ini merindui segala memori yang terpahat di Stadium Bandar Penawar ini... 
Inilah catatan masa rekod aku untuk 400m kategori perempuan 15 dan 18.. Masih tercatat namaku..Masih belum dipecahkan lagi.. Dulu selalu jurulatih / Cikgu berpesan.. " Jangan tanya apa sumbangan sekolah kepada awak , tapi tanya apa sumbangan awak kepada sekolah " .. Berkali-kali cikgu mengulanginya.. penuh makna yang mendalam.. 
Mungkin inilah kata-kata perangsang mereka sampai sekarang,, Kalu nanti aku ada peluang untuk semua ini.. Aku takkan pernah mengelak !!
Miss this Moment Damn !!




14 comments

  1. awak atlet rupanya, hihi saya naik sekolah menengah terus menyepi kat padang (pemalas sebenarnya) haha. masa sekolah rendah je aktif dlm balapan/olahraga ni. huhu rinduuuuu :')

    ReplyDelete
  2. @Nurul Amanina kan memang ghindu sangat,.. nak mengharap nanti bila dah ke ipta.. payah... segala2 nya berubah.. lagi2 lah sekarang duduk tidu makan ajee kan umah :<

    ReplyDelete
  3. Good job dear! Nanti sambungla kat IPT.. Ada jugak tu dorang open acara balapan macam ni.. Akak suka acara balapan ni.. Kalau dapat tengok Nurrul berlari mesti bangga akak tau! ^_^

    ReplyDelete
  4. @Rosmiza Ali tapi kebanyakan acaranya tak banyak.. n stahu adik lah kak.. acara 400m tak dipertandingkan lagi kat U .. yang ada 100m ,200m l.jauh , l. tinggi etc.. tapi 400m mmg tak adaase.. kalau nak kena masuk sekolah sukan lah.. huhu.. :P

    ReplyDelete
  5. rindunya nak bersukan! tapi dapat la sukan sbb sakit.. sempat main sukaneka je masa sekolah rendah...

    ReplyDelete
  6. yup btl2..ble baca entry ni,rindu plak zamn sekolah..time kt ipta mmg ssh la..cz ramai yg lbh hbt wowww..huhu

    ReplyDelete
  7. fuyooohh, hebat tuh. giler bangge nama ditulis dlm rekod.

    tahniah beb, beselah, hda pon rasa mcm tuh. bile dah masuk U ag lah, rasa sedih sbb tak boleh main sgt. got a lot of work to do. :'(

    ReplyDelete
  8. dya dlu kalau bab sukan mmg xteror.huhu..

    ReplyDelete
  9. semua tu adalah kenangan yang terindah kan??

    ReplyDelete
  10. hebat! zaman sekolah mmg bnyk kenangan :)

    ReplyDelete
  11. adik bekas atlit ye? kenapa xteruskn je jd atlit?

    ReplyDelete
  12. terer naa kau iqa! haha tak sangka beb.. pemegang rekod mssd pengerang sehhh.. tak de yang dapat beat lagi.. mwahhaha

    ReplyDelete
  13. teringat zaman sekolah dulu2. aktif sukan sana sini. itu dulu.. skrang rindu. kalau lah diberi peluang nak ja join

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan