Turun Berat Badan

Salam semua
Ehem3, ada soalan cepumas nie... Berapa berat badan korunk sekarang ? ? Agak-agak
bertambah atau berkurang ? ?  Hmm , ada yang kurang bila berpuasa niehh , tapi kalau 
bertambah cek tak tahu lah silap di mana , mungkin ada di bahagian berbuka kot... huk3..

Seminggu awal berpuasa aku check berat badan dengan penimbang yang ada dekat makmal
tuh , berat aku dari 57 kg kepada 50 kg .. WAHH ! Satu pencapaian yang baik.. hehe 
*.gembira sampai mata berkaca , sapu air mata siket..* Semalam aku gatai check lagi dengan
kawan-kawan nak tengok siapa lagi berat , berat aku turun lagi walaupun hanya 1kg...
Happy senyum sampai ke telinga , Fuhh , bukan senang nak turun , selalu naik ada..
Lepas bulan puasa ini aku harap berat aku menteen ajee even bila check dekat BMI nanti nilai berat aku tak sepadan langsung dengan ketunjangan aku.. huk.. Aku bukan apa risau aje.. Maklumlah den dah malas nak jogging , hew2.. bahaya sekarang lagi2 nak jogging dekat taman sorang-sorang , dah ada kes penculikan dekat area sini :/
In fact , orang selalu cakap , kalau kita atlet bila tak bersenam lama-lama badan kita kembang..
It is True ? ? Hmm , classmate aku selalu takut-takutkan aku , " Abeslah kau Hazieqah , 3 tahun
lagi aku jumpa kau , dah tak kenal dah dengan yang sekarang.. sedih aku + takut... Tak nak 
jadi macam tuh... :/ 
Jom Kekalkan Berat badan ! :D


9 comments

  1. wah byk nye trun.. apakah rahsia anda ? hehe.. sama la mcm akak bmi xnormal.. muahaha

    ReplyDelete
  2. wah. untong laaa.. AHA.. btol tu, sekarang ni da x selamat nk jogging2 kt taman2 rekreasi sume tu. mcm2 boleh berlaku.

    ReplyDelete
  3. @are_lin@yu tapi kak Ayu.. kejappp aje naik balik ! err memang susah nak turun nie.. hehe :)

    ReplyDelete
  4. @Izara4eva™ Rahsia , jgn ikutt ! Nurrul punya jadual makanan pelik siket.. hanya makan 1 masa sahaja , iaitu waktu magrib.. sma mcm hari2 tak puasa.. ^^

    ReplyDelete
  5. @Ameerul Ashraf hehe , peace no war ! ^^

    *Tahu takpe.. baru jek keluar minggu lepas.. pas nie mmeng tak ada chance nak keluar lagi .. :/

    ReplyDelete
  6. wahwah. byk turun tu. moge maintain lps ni. :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan