Kelemahan Menggunakan Blogskin


Korunk tahu kan blogskin yang mana ? ? Ala , jenis template blog juga...
tapi blogskin ini just berdasarkan coding... kalau cari di web blogskin.... memang comeyhh ,
Template ini memang ringan dan mudah ... sebab masukkan jer coding template.. huhu
Tapi disebalik kelebihan yang ada , terdapat beberapa kelemahan dalam blogskin niehh..
Nak taw apa ? ?? /// Meyhh , sini aku senaraikan berdasarkan pengalaman aku ///

Blogspot tak dapat Detect Entry dan tarikh update blog.. Paling lahh lemah !
For the most and popular... kalau aku dah syok sangat baca entry dekat situ... Teringin nak masukkan dalam bloglist... tiba-tiba jadi lagu nieehh...Jangan cakap papa lah.. Hilang mood tadi nak isi ruang bloglist *sambil hentak-hentak kaki apa pasal lah.. huihui... kan daa susah.. Erm..

Kalau letak nak paksa letak juga ... jadinya macam ini :


Blog Archive aka Old Entry Mana ?
Kadang-kadang kalau aku dah minat giler , memang lahh kan aku baca entry sebelum-sebelum nya... Like blogger yang dah pernah kena dengan aku.. hehe :P siapa yang pernah kena , jangan serik tau.. maaf ampun pak/mak.. huhu ...
Ada kadang-kadang blogskin yang diedit oleh pereka , tak letak pun old entry niehh , Fuhhh ! Puas cari , last-last kehampaan dan gantung kaki dekat kipas ! x_x

Tulisan pada entry ..
Alahai , tomeyhh yerr... terasa aku yang rabun niee naik power sejak-sejak baca entry pengguna blogskin... Tulisan comel itu satu hal , yang hal lain pulak warna tulisan , macam menunggu mangsa harimau kelaparan taukkk ! Terpaksa gunakan fungsi setting tab yang ada untuk zoom + .. Parah-parah..

Button Comment
Yupp ! ramai yang lebih suka comment entry daripada berkata-kata dekat shoutbox yang ada.. Bila tekan link comment pada sesetengah blogskin , lama punya tunggu tapi tak ada papa yang berubah.... Geram aje ase nya.. Grr ! Nak geget-geget aje... // Last tekan button X yang ada !  Frust sangat lettuw //

Button Follow 
Mana lah button follow , mana dia buang niehh ? Huk3.. lagi satu bila dok tekan button follow floating yang ada , ada Error .. Grrrr ! penat aku tunggu loading... last-last result macam tuh yang keluar ! // tak abes setting coding , Lupa nak tukar perkataan no.blog id kepada nombor-nombor id blog.... Haihh !

For the fact : Aku sarankan kepada newer dan blogger lain , Tolonglah letak widget Follow yang pihak blogspot dah sediakan... Lebih mudah aku rasa nak follow...

Buat masa niehh , Itu dulu... karang kalau aku ada nampak kelemahan yang lain.. 
aku repost entry nie kay.. :) .. Sharing is Caring .. tak ker gtuh :D 
 Apa-apa pun yang korunk gunakan dalam pemilihan template korunk itu adalah hak masing-masing... Bukan nak kata apa... saja bagi pendapat aku...Mungkin pada yang dah lama dan yang arif menggunakan blogskin... Mereka lebih selesa...Tapi pastikan aspek-aspek yang aku cakap dekat atas nie tak beraku...Please ku mohon.... Senang kerja aku nak blogwalking blog korunk.. . hewhew...
Apa Pendapat korunk tentang blogskin pulak  ? ? ?


7 comments

  1. oo mcm tu eh .. ptot akak xleh letak blog kawan akak kt bloglist.. hewhew.. nice info syg :))

    ReplyDelete
  2. Owhhh, takpe-2. Yang penting pandai gunekan :D heehe

    ReplyDelete
  3. hee sbb itulah sis tak guna blogskin..

    ReplyDelete
  4. ntah , aku tak paham blogkin nie.. sebab yg selalu edit belog aku.. kau punya kerja jelah.. hahaha :P

    ReplyDelete
  5. biasa yg guna blogskin ni perempuan je...

    ReplyDelete
  6. Lia suke guna blogskin sebab ringan dan tak lambat loading. sume yang akk ckp kat ats tu lia akn pastikan sumenye beres! Hehe XD

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan