Shawl Style Menarik Minat Pemakaian Tudung


Melalui pembacaan aku yang dah dekat setahun pasal penangan tred bertudung , baru 
hari ini aku kuatkan semangat nak buat entry nie pasal nieh juga... Haha :P  Mungkin ini juga 
pengaruh daripada hang out semalam ... Ramai awek-awek jalan aku tengok pakai style 
tudung moden sekarang masa jalan-jalan dekat Jusco or mall lain , sejuk aku hati ini bila 
keadaannya macam tuh ! :D Style tudung sekarang buat awek berminat nak pakai tudung..
Bukan takat tuuhhh , nampak makin ayu dan comel lagi ! Thumbs up ! :)

Tak kisah lah , ada yang pakai ala-ala kain kena tiup dengan angin taufan tak cukup dgn tuh..
Baru-baru nieh aku dengar dekat Suria.fm orang lepaskan geram sebab jalan dekat Kip-Mart
dengan keadaan segera , naik panas terdengar perbualan seorang lelaki semasa dia lalu depan 
lelaki tersebut tanya kawan dia , " Itu tudung ker sejadah ? " tapi tetap nampak cantik 
pada mata aku.. mungkin pendekatan ini yang buat makin ramai meminatinya...

Haahhh , ini ada tuto cara pemakaian shawl style sekarang... Aku jumpa dekat
tepi pasar ikan semalam HAHA , nak lebih banyak silalah ke Style Covered
Mungkin banyak lagi yang dikongsi kan di situ :P

Tuto Style Pashmina


Tuto Style Hana Tajima

 Yang ini macam berombak-rombak kena air di pantai tuh.. :P

Yeahh , aku memang jeles tengok mereka yang memakai sebegini rupa.. Tapi tak mengapa..
Aku bab nak mengaya dan bergaya nieh tak berapa pandai sangat.. at least sedap mata aku
memandang sudah memadai bagi aku... Aku selesa dengan yang aku pakai sekarang... 
- Pakai style shawl yang biasa pun buat aku rasa terbelit-belit leher aku.. HAHA , 
tapi itu yang ringkas yang aku suka.. tak pun pekena tudung 
sarung yang mudah tak pun pakai tudung bawal jaa.. :) -

Aku teringin nak bergaya feminim dalam diri aku , tapi aku tak boleh dowoeh , rasa nak ketawa berganti-ganti , HAHA... Aku memang jenis yang simple mimple yang tak kisahkan sangat trend dan fashion remaja sekarang... Nak pekena kain dengan kemeja....2 , 3 kali aku akan fikir then ketawa memikirkan nya , tak dapat aku bayangkan diri aku sendiri bergaya macam tuh.. huhu Adik aku pernah bagi kemeja dan pernah juga diowang tanya ." Kain sekali tak nak , ambil kemeja jaa ? , aku tak pernah nampak kau pakai kain jalan.. asyik dengan jeans ajee.. HAHA " ,dengan nada ketawa + menyindir aku //  terkedu aku sioot ! HAHA , don't want and it would not happens ! ! :P // 
Apa Pulak pendapat Korunk ? ? ? -share lah dengan aku kalau sudi - :D


11 comments

  1. Cik mama pakai apa yg selesa jerr, tgok mood juga, klu hari tu nak melaram lebihh barulaa pakai. klu tak simple jerr..

    ReplyDelete
  2. style2 yang pelbagai ni sebenarnya memang membuatkan semakin ramai remaja yang berminat nak memakai tudung. ALhamdulillah.. tetapi haruslah selari dengan tingkah laku.. jangan pula pakai tudung sekadar ikut2an, tapi perangai Nauzubillah.. Harap2 semakin ramai gadis2 melayu yang menerapkan unsur2 budaya dan adat ketimuran yang semakin hilang dan pupus pada waktu sekarang ni..hehehe

    ReplyDelete
  3. huhu. actually x minat sgt nak berfesyen nih maklumlah~ tak berkeyakinan~ sye pun lebih selesa style simple mcm nih. tak reti ah pakai shawl :/

    ReplyDelete
  4. Sekarang macam-macam cara nak pakai tudung..cantik-cantik pulak tu

    ReplyDelete
  5. @Boni JLL3 Betul tuh cik Boni ! Setuju sesangat,.. memang lah takut sgt kalau adat ketimuran kita dah pupus...Dengar cerita pasal2 pergaulan bebas lagi tak sanggup , Nauzubillah....
    Harap pendekatan sebegini rupa sedikit sebnyak buat remaja2 menjaga adab sopan serta batas2 pergaulan.. Insya'Allah..

    *kita doakan saja yang baik2.. :) Insya'Allah keputusannya pun baik :)

    ReplyDelete
  6. muka akak plak bolat .. so , akak tak sesuai sgt pakai shawl .. setiap masa akak pakai tudung bawal .. lagipun tudung bawal pun dah ada macam2 cara nak pakai kan .. takpe dik .. akak pun dulu tak reti bergaya .. tapi lama-lama akan pandai jugak .. seiring dengan usia :)

    ReplyDelete
  7. akak sgt malas pakai shawl skunk , skunk ngah minat kt bawal 2 3 tone n bawal print tu.. hehe :D

    ReplyDelete
  8. MM pakai ikut mood. Kalau rasa nak bergaya sikit baru kenakan shawl or pashmina.. Tapi sekarang lebih banyak pakai tudung express yang sarung je tu.. Simple.. Bawal dah jarang betul pakai skang.. Tapi still ada koleksi bawal dalam simpanan.. Hehe..

    ReplyDelete
  9. hehe kalau senang stylekan, baru sy cuba nak pakai.. tp tgk jenis muka..sbb ada yang xsesuai dgn style mcm2.. lagi2 mcm muka sy yg bujur.. so susah ckit..

    ReplyDelete
  10. sgt2 sokong komen abam boni :D sama dgn apa yg sis nk komen..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan