Hairan

Ajibtu

Aku hairan,
mereka merungut tiada duit tapi kuasa membeli itu yang mahal-mahal.

Aku hairan,
mereka berkira untuk membeli buku, padahal ilmu digunakan untuk sepanjang hayat,

Aku hairan,
mereka kata ekonomi akan jatuh, tapi masih tidak mengamalkan sikap berjimat cermat dan menabung,

Aku hairan,
mereka kata simpan emas itu perlukan modal yang besar, sedangkan emas itu boleh dikumpul sedikit demi sedikit.

Aku hairan,
mereka selalu memberikan alasan, padahal terlalu banyak cara yang diberikan untuk tetap kita bersyukur.

Aku hairan dan aku tetap hairan ...
Lantas ku biarkan kehairan itu bersahaja dan bertindak sekarang!




4 comments

  1. deep betul awak. zaman sekarang bukan zaman bermenung, bangkit segera!

    ReplyDelete

  2. Hi Nurrul, I came across your blog and I enjoyed reading your amazing stories. Interested to collaborate? Email me at nurul.aini@my.zalora.com I couldn't find your email so I am leaving a comment to u. Hope to hear soon. Thanks! Ps: this is NOT a spam yah haha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I cannot reach and fail to sent email to your email address.

      could you pliss alert me at nurrulhazieqah@yahoo.com :)

      Delete

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan