TTC JOURNEY (HOSPITAL KERAJAAN) 6 | TEMUJANJI DR PAKAR O&G KE-2

Assalamualaikum dan Hi

Lepas ujian darah period hari ke21 dan buat semen analysis. Aku tunggu pulak 01/12/2022 adalah tarikh temujanji yang seterusnya.


Temu janji aku pukul 10 pagi. Kali ini aku ajak suami temankan. Datang awal taw pukul 7:30 pagi dah gerak dari rumah, yelah takut terlepas waktu temujanji. Tapi hmmm Kami tunggu sampai 12.30 tengah hari baru giliran aku berjumpa dengan Dr. (dah cakap kan kesabaran perlu tinggi kalau nak berurusan dengan Gomen)

Masa masuk dalam bilik rawatan, aku seorang aje yang masuk (jadi lepas ni aku taw lah, suami tak perlu ikut, kesian suami soleh saya).... Dalam bilik rawatan aku serahkan result darah dan semen yang kami buat tempoh hari. Harini tak ada banyak sangat yang Dr bagitahu, cuma consult result darah LH FSH hari ke2 dan ke21 serta semen analysis saja.

Alhamdulillah semuanya baik-baik sahaja, Aku punya ujian darah normal dan suami aku juga semen analysis nya normal. Aku dan suami setakat ini kami masing-masing tiada masalah. Cuma kami belum ada rezeki anak untuk sekarang ini. Aku lega bila dah buat klinikal semuanya okey. Its about a right time at the right moment. Aku yakin itu!! Allah nak kami betul-betul bersedia sebelum melangkah masuk ke alam ibu bapa. Alhamdulillah ala kullia hal. 

Daripada hasil konsultasi dengan Dr, makanya proses seterusnya yang harus dijalankan standard dari klinik untuk infertility test adalah Dr akan buat future investigation untuk perempuan which is HSG Test.

Jam didinding dah menunjukkan pukul 1petang, waktu tu Dr terus bagi aku surat perakuan untuk buat HSG test dan aku kena gerak ke tingkat 3 pergi ke Jabatan Radiology untuk dapatkan tarikh temujanji untuk buat ujian. So dah pukul 1 petang, jadi kenalah tunggu klinik buka semula lepas rehat pukul 2.


Jadi aku dengan suami apalagi, terus balik rumah, solat dan isi perut dulu, Dalam pukul 3petang kami kembali ke hospital untuk dapatkan tarikh temujanji HSG Test. Dalam setengah jam lebih juga tunggu untuk bagi aku sekepin surat berwarna kuning tanpa tarikh temujanji sebab HSG test dilakukan selepas hari ke10 period. Jadi kenalah tunggu aku punya period cycle sampai.

HSG ? APA ITU? NANTIKAN STORY NURRUL



No comments

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan