Kita ADA 5 Jari ASAS



Asas 5 jari
Ada yang terlebih ? ? ? kalau ada itu maksudnya lebih istimewa daripada kita :)
Jari telunjuk untuk  usus....
Jari tengah untuk  jantung....
Jari manis  imuniti 
Jari kelingking untuk rahim atau tulang belakang...

1. Cuba kamu tgk kat ruas jari2 kamu...
Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kamu ni penuh dengan racun dan toksik... jadi penyakit sembelit mudah kamu hadapi la...

2. kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system
dalaman perempuan kita pulak adalah dengan melihat pada jari kelingking
kita....
kalau jari kita meruncing atau bengkok tu, maknanya haid tidak teratur,
keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh...


3. Kalau tapak tangan berbintik pulak maknanya masalah angin...
siapa yang suka marah2 tu, cuba cek tapak tangan tu... berbintik kot... bab tu suka naik angin dan marah2... hehhehe....

4. Kalau tangan kamu kerap basah dan lembap, maknanya sel sel kanser mudah serang badan kamu.. huhu

5. Tengok kuku masing masing..... ada tak bentuk bulan sabit yang kaler putih tu?? ada??
kalau ada maknanya hormon kamu tak seimbang... huaaaaaaaaaaa... tapi kalau bulan sabit putih tu just ada kat ibu jari, kamu orang yang sihat....insyaallah....

JARI korunk macam mana ? ? ehem3...


14 comments

  1. errr jap nak belek jari....
    ok jer kot suma kih3^^

    ReplyDelete
  2. good info dear.. dluw akak ada putih2 kt kuku.. skunk da ta da..

    ReplyDelete
  3. cari kelingking bengkok tu cemana??
    *tetibe gelabah* hahaha~ XD

    ReplyDelete
  4. @ Cha_Haya : hehehe... jrang2 orng ada jari 6... :P

    ReplyDelete
  5. @ aRa ❤ aFiq™ : samalah kita.. dulu bukan main bangga law ada... haha rupanya penyakit :P

    ReplyDelete
  6. @ ♛ Aisya 사쿠라 : HEHEHE, yg paling comel tuh :)

    ReplyDelete
  7. Ggggrr..tangan kerap basah dan lembap. Maknanya sel sel kanser mudah serang badan sy!! :'(

    ReplyDelete

ღ Nice to see , nice to read ,
Once comment , I will hit you back ! :D
Its that true my poem ? HAHA. Ignore it..

Thanks , I love you all !