Spontaneous Thursday | Kita dan Bayang-bayang

Salam semua..
Pernah tak korunk alami kesedihan , kepahitan , kepayahan ? Tipu kalau tiada yang mengalami
situasi sedemikian rupa sebab hidup memang penuh dengan cabaran.. kan ? :"O Tapi apakah
perkaitan dengan bayang-bayang yang cuba aku sampaikan ? ? Mmm , jom kita fikirkan 
logiknya bersama.. Spontan yang terbit dari kotak fikiran aku..
Di bawah satu cahaya lampu , cuba korunk halang / sekat cahaya tesebut.. Apa
yang korunk dapat perhatikan ? ? Yes,ada bayang-bayang dengan gambaran hitam...
Kaitan dalam hidup kita ? // sejak jadi pelajar nie , segala yang aku belajar dalam subjek
nak dikaitkan dengan kehidupan aku aje.. tak salah kan ? ?? hehe Aplikasi namanya. //

Gambaran hitam di sini dikaitkan dengan benda negetif atau lebih mudah adalah kesulitan
yang kita hadapi dalam masa silam.. Walaupun ianya hanya terdapat beberapa tompok
hitam namun memberi kesan yang mendalam dalam kehidupan kita sehingga membuat sangat
perit untuk dilepaskan.. Tetapi adakah selamanya kita ingin berada dalam takup tersebut ?? 

Lihat sekeliling bayang hitam tadi , lebih banyak cahaya terang daripada yang gelap ..
Means , ada cara yang baik sekiranya kita bijak untuk mencari kebahagian walaupun
terselitnya kesedihan yang sedikit.. Dikeliling kita masih banyak unsur positif dan mampu
membuat kita tersenyum , gembira dan ceria kan hidup kita.. :">
Korunk faham ker apa yang aku sampaikan ? harap nya sampailah apa yang aku ilhamkan dan cuba untuk kongsikan kepada korunk semua.. :") Bila fikirkan balik , mengapa kita harus bersedih walaupun masih banyak benda yang perlu kita usahakan dan sebenarnya ia lebih menjamin kebahagian kita kelak ? ? Pahit , Akhirnya manis akan datang.. 
Remove Negative , Always Think Postive ! ! !


14 comments

  1. bak kata kak ogie, gali dan gali lagi kebahgiaan itu agar diri kita lebih banyak disinari cahaya yang terang.. :)

    ReplyDelete
  2. bagus nurull ni.. APLIKASI. hehe
    cahaya terang lagi byk kan?
    maknenye takde problem yg takleh
    setel.. think positive je kan? ;)









    slm lebaran,
    cik ana

    ReplyDelete
  3. @boni kacak hmm , yg penting , setiap yg gelap tak sentiasa gelap.. pasti ada cerahnya... dengan usaha.. ^^

    ReplyDelete
  4. @anamizu kaito yups ! Aura positif sebenarnya lebih kuat.. jadi think positif.. ^^

    ReplyDelete
  5. betul tu syg :) hehe sory sy dh lama xsinggah sini lor, buzy dan xde mood sket, hehe (n_n)

    ReplyDelete
  6. hidup ni penuh dgn ujiannya.. ada kesedihan ada juga kegembiraan

    ReplyDelete
  7. buat ssuatu mmg kena fkir baik dan buruknya..tapi,jgn jadikan yg buruk tu sbg phlang utk kita maju kehadapan..fkiran mst positive..tak gitu? hehe

    ReplyDelete
  8. tak pernah terfikir pon , hehe ,
    btw , nice entries :D

    ReplyDelete
  9. pnh alami.. huuu..

    syg, akak tag kt sgmen ni http://www.izara4eva.com/2012/09/segmen-bersama-warna-kegemaranku.html :)

    ReplyDelete
  10. Wahhh betul la.. selama ni asyik dok main buat bayang2 dgn tgan je xde pula terfikir macam ni

    ReplyDelete
  11. Kak Nurrul . kite paham ape yg akak maksodkan :) .

    ReplyDelete

ღ Nice to see , nice to read ,
Once comment , I will hit you back ! :D
Its that true my poem ? HAHA. Ignore it..

Thanks , I love you all !