Awesome Friend ➹ Shafiq Syahmi

Assalamualaikum semua .
hahha, dah lama tak update , maklumlah..
penat berjalan... currently ada di Bukit Besar Kuala Terengganu...
Disebabkan tak ada idea untuk menulis ,

Aku nak citer serba-sedikit tentang sahabat-sahabat aku ,
Okeyh , aku nak start dengan budak yang bernama
Shafiq Syahmi Bin Hassan ,
.
.
.


Macam mana aku boleh kenal dengan mamat nie ? ?
Aku kenal dengan Shafiq masa aku form one ,
Kejadiannya bermula setelah mak aku mengatakan
untuk tidak ikut ke Kelantan @ Terengganu untuk Kursus kerana
kerata Vios telah dipenuhi oleh 2 orang adik aku dan seorang cikgu dari sekolah mak aku..

Aku beralah dan ke Pontian , kampung bapaku...
Untuk duduk 2 minggu di sana ? aku rasa bagaikan nak gila...
kerana cousin yang aku sejak naik ke tingkatan
dia lain , aku rasakan bukan dia yang dahulu...
Jadi aku mengambil keputusan untuk ikut
Kakak ke Kuala Lumpur... Setibanya di sana , aku tinggal di
 rumah kak Ngah Kak Lily*kakak angkat kakak aku*

dan di situlah aku mengenali seorang mamat yang mempunyai rupa paras kacukan
cina-jawa , hahaha alahai mamat nie , mulut tok tette tokk tett tak geti diam..
Dia memang suka bercerita , kadang aku sampai jenuh dengar cerita dia , tak pernah habis ,
satu secret pasal aku yang dia tahu , segan-segan ..*apa yang kurang dalam diri aku*
tapi apa-apa pun you the best lah !
Budak nie lahir bulan 1 , 7 Januari berapa tahun ek  ? ?
beza umur 3 tahun daripada aku , kira lah.. heheh :)

Nak kata rapat tak rapat mana pun ,
tapi time kali kitaowg jumpa , nak gaduh saja ... hahah
kadang-kadang dia suka ngalah ,  kalau dah naik dengki dia
aku yang tengah okeyh pun naik angin !! heerrrr !

Belajar ?
Dulu dekat Matrikulasi Pahang , tapi sekarang dekat Kolej Mahad Johor Bahru ,
Cita-cita Jadi Uztaz *semoga berjaya mencapai cita-cita*
*Boleh tak kau kurangkan cabar-mencabar aku ? ? ?
Errrgghhh !


No comments

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan