BOLA JARING MSSD PENGERANG 2012

HATER GONNA HATE, But thanks sebab baca juga ^^
*Maaf yer kawan , tiba-tiba entry ini jadi panjang pulok !*

Assalamualaikum semua !

korunk ada sakit-sakit badan tak ? ? ?
errr , kenapa dengan pertanyaan itu yer , agak janggal ...
hahha , sebabnya aku punya kaki , badan , juga hati sakit lah..
ada siapa-siapa nak buatkan rawatan ? ? 
tak ada ehh ? telan sendiri aja lah nie... glup ! 

PERTANDINGAN BOLA JARING MSSD PENGERANG  2012
bertempat di SMK SEMENCHU , KOTA TINGGI 
pada 9 HINGGA 10 MACRH 2012
masa yang diambil amatlah singkat dalam 1 HARI  aja dah habis -,-

Kumpulan A : SMK B.MAS , SMK B.PENAWAR , SMK AGAMA , SMK TG.PENGELIH
Kumpulan B : SMK ADELA , SMK SAINS KT , SMK SEMECHU 
Team sekolah berada dalam paras bahaya dan was-was 
kerana team yang berada dalam kumpulan A adalah kuat-kuat belaka :  
..........
SMKBM vs SMK TG.PENGELIH 
Merupakan perlawanan pertama pada pukul 8.45a.m ... pada mulanya aku agak takut , tapi di akhir perlawanan team kami menang dengan kedudukan jarak yang selesa..18 - 11 yeker ?

SMKBM vs SMKBP
Team lawan yang aku jangka paling kuat dalam group ini , pada first half kami seri dengan 8-8 , tapi selepas itu kawalan rapi telah dibuat dan kesalahan di dalam D team kami mnyebabkan kami kalah dengan mata yang agak aku kecewa 8-14.
Masa ini emosi aku benar-benar damn ! aku seakan give up dengan GS dan GA aku yang shoot tak masuk2 ... nasib baik aku nie center pass , tak boleh masuk dalam D untuk menjaring ... kalau tidakk.... Errr !
SMKBM vs SMKA
Game yang last pada pukul 12 tengah hari , nasib baik cuaca hari ini  langit memutih dan matahari tidak kelihatan dan pancarannya tiada...untuk game dengan team ini kami menang dengan markah selesa iaitu 31-4 , aku sangat gembira kerana team dapat naib johan kumpulan dan layak ke semi-final !

Kami berehat untuk seketika untuk menghormati hari Jumaat
Perlawanan disambung kembali pada pukul 2.30 petang ..
di semi final
JOHAN A lawan N.JOHAN B
JOHAN B lawan N.JOHAN A

kami terpaksa melawan SMK Sains yang menjadi Johan Kumpulan B..
Walaupun kalah dengan hanya 2 mata 14-16 , aku bangga dengan pasukan aku kerana kami kalah bermaruah... pasukan Sains bermain secara kasar dengan menghentam pemain kami...
Aku mengenali corak permainan mereka sejak aku berada
 bersama-sama mereka ketika di MSSJ BOLA JARING tahun lepas , 
ini merupakan taktik kotor mereka untuk menumpaskan pihak lawan...

Cikgu , coach kami juga mengatakan hal yang sama :
" Sekolah jer Asrama Penuh , sekolah pandai , Tapi moral tak ada "
Apa pun tak boleh !

Aku terpaksa melupakan hasrat aku untuk berlawan balik dengan pasukan SMKBP , 
aku amat kecewa , sehingga kan aku sudah hilang semangat untuk bermain di 
final penentu kedudukan 3 dan 4

kini team kami berlawan dengan tuan rumah , SMK SEMENCHU
team SMKS juga bermain secara kasar... aku punya bola di tangan semasa center pass di tepis dan tiada sebarang reaksi dari pengadil tidak diadili , aku menjadi marah dan emosi aku ketika itu tidak stabil dengan desakan cikgu menyuruh aku bermain Center  setelah aku tidak bersemangat lagi untuk bermain.....

semasa pihak lawan menjaringkan gol.. aku berkata sekuatnya seperti yang demikian..
" korunk takkan menang , korunk main kotor..  ! "
Aku dipanggil oleh pengadil dan diberi amaran...yang bernama ------ kerana aku membuang bola keluar padang setelah pengadil tidak mengadili apa yang berlaku semasa center pass team kami bagi melambatkan masa center pass pihak lawan.. hahaha.. padan muka ! .. (gangster tak aku nie ?  ? )  Aku memang benci kalau pengadil yang aku maksudkan *hanya team aku yang tahu* 
Aku tidak hairan dengan amaran itu kerana peristiwa itu juga pernah berlaku ketika aku di tahun 4 sekolah rendah dahulu.. :P
Walaupun pengadil tidak adil , tapi Tuhan itu MAHA ADIL , 
wisel tamat dibunyikan ... kami menang dengan jaringan mata yang selesa....
berapa ekk ? 
Kami mendapat tempat KETIGA bawah 18 tahun..
Bawah 15 tahun sekolah menjadi JUARA ! 

Agak sedih buat aku kerana hanya sampai di sini saja sumbangan aku buat Team NetBall SMKBM
Aku mengarapkan hadiah last buat jurulatih netbal iaitu tempat pertama tidak kesampaian..
kerana itu aku rasa tidak layak berada bersama semasa majlis penyampaian hadiah...
Maafkan saya cikgu , saya rasa semua yang kalah , disebabkan permainan saya...
I'M A BAD PLAYER .. sorry teacher...


to under 15 player
  Zam , Dina , Ajeera , Radiah , Amira , Moon , Umairah , Farah , Intan dan Amira
Korunk kekalkan pretasi korunk untuk Bola Jaring SMKBM okeyh ! :) 
Aku yakin korunk mampu kekalkan itu...

to under 18 player 
Shuhada , Fazira , Kak Via , Erna , Biha , Nazira , Ummi , Dedek dan Kak Fidah
Aku mohon maaf yang teramat sangat diatas segala sikap dingin aku terhadap korunk...
Aku hanya mahukan yang terbaik untuk kita...  tapi aku tahu Tuhan mengetahui segalanya ! :) 

AKU SAYANG KORUNK SEMUA TEAM NETBALL SMKBM !



6 comments

  1. biasa la tu bila nak menang mula la main kotor kan.. tahniah dapat tmpt ke3 n juara tuu :)

    ReplyDelete
  2. @ aRa ❤ aFiq™ erm, tapi tak patut diamalkan mencemarkan nama sekolah berprestasi tinggi aje.. chill lah main :)

    *Thanks kak Ara.

    ReplyDelete
  3. mmg tak ptot amal.. buat pun jgn.. :)

    ReplyDelete
  4. at least dapat gak no 3 kan.congrats la ye.seyes tak suka main ngan orang guna taktik kotor ni.eeiii

    ReplyDelete
  5. @aReLaN haa , tahu takpe... geram taw.. ag2 pengadil berat sebelah.. rasa berapi aje ! -,-

    ReplyDelete
  6. Prempuan mmg macam tu, yg ni ckp tu main kasar, Sume main kasar pada mata die. Die main kasar tak perasan. Kurang ajar pun kasar gak :D
    jd kesimpulannya, semua pun main kasar.
    Tp kan dah besar, jd matang skit lor, name pun main,

    * mgkin komen ni akn di remove, tp harap smpat dibaca oleh tuan empunya blog. Its not nice to say bad words behind one's back. Apa yg dah jd , habis lah kat court. Awk mmburukkan nama sek n org lain, that Is much More worse than being a player yg kasar mainnya, it makes you look pathetic and a sour loser,

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan