Kejohanan Balapan dan Padang MSSD PENGERANG 2012


Salam 1 Malaysia !
Sihat tak semua ! ! ! ? ?! !
Nampak tidak penyataan di atas ? ? ? dah baca kan ?
haa , disebabkan kesibukan di Stadium Bandar Penawar...
Jadi blog ini sepi tanpa cerita... rindu sama aku tak ? ? malulah .. malu .. tutup muka-
 *cisss ! perasan yer kau nie.. hehe*
baiklah ! mari aku karangkan sebuah catatan sepanjang aku menyertai .. :D

SELASA . 27 / 03 / 2012

Sesi 1 - 
Hari ini merupakan Birthday Jurulatih , Papa Wan... dan Untuk hari pertama , aku mempunyai acara 400m saringan pada pukul 9 pagi... tapi delay terlalu lama menyebabkan acara saringan aku bermula pada pukul 12.30 petang...Aku merupakan saringan ke-2 dan ditempatkan dilorong 5 .. Agak gerun juga kerana jurulatih aku menyatakan bahawa aku mempunyai saingan dari SMK Adela.. Alhamdulillah , aku dapat menamatkan larian dengan masa 73 saat dan tidak mengalami sebarang kecederaan.. :D 

hari ini tak berapa seronok sangat sebab tak ada budak sekolah rendah , kalau tidak lari sana lari sini... nak tergeak tengok ragam mereka.. baru seronok ! :p
Sesi 2 -  
Rehat untuk semua pegawai dan atelit pada pukul 1.30 petang.. Disebabkan delay acara yang lambat , jadi masa rehat pun menjadi singkat .. pada pukul 2 petang , acara  untuk sesi ke-2 dimulakan , rasa gementar datang dalam diri aku , memandangkan aku tidak mempunyai latihan 400m kerana seminggu sebelumnya aku sibuk dengan latihan bola baling untuk pertandingan Bola Baling MSSD PENGERANG 2012
Actually , masa rehat aku minta handphone aku daripada cikgu , 
tapi dengan nada yang rendah cikgu memberitahu apa yang telah berlaku..
Guess what ? ?  Handphone aku hilang ! ! ! Spoil !
Jadi , mood aku stabil tak stabil ketika ini...tapi aku hanya berserah dan panjatkan doa kepada Tuhan untuk membantu aku semasa larian... Untuk acara 400m Akhir aku ditempatkan dilorong yang ke-3 daripada 6 lorong keseluruhan.. *lorong 7 dan 8 tidak digunakan kerana dah lama kopak sana sini :P *, Buat kali pertamanya aku melakukan kesalahan kecil digarisan permulaan , semasa pegawai menyuruh para peserta untuk "ke garisan" aku tidak meletakkan lutut aku di bawah .. *heheh , dedor sangat sampai tak perasan...* nasib baik teguran itu tidak menjatuhkan semangat aku untuk acara akhir tersebut ! aku diberikan tepukan semangat oleh papa Wan , dan ini membuatkan semangat aku membuak-buak untuk menjuarai acara ini !

Aku menamatkan larian dengan masa larian 72.2 saat . 
dan itu merupakan rekod baru kejohanan..
rekod 2011 ,73 saat merupakan rekod lama aku..
beza walaupun 1 saat sangat bermakna taw ! :D
Aku mendapat tempat pertama dan medal Emas !

Nota terbang : Bersyukur sangat-sangat sebab dapat bagi emas pertama 
untuk acara pertama kau .. *400m merupakan acara favourite aku !*
ada video yang telah dirakamkan oleh kawan aku , tapi
adalah seorang makhluk Allah ini gatai tangan delete video larian aku..
hampa betul hati ! -.-
Tak dapatlah korunk semua tengok larian 400m aku :/





4 comments

  1. wowwww, congrats. shiema kalau sukan memang slow lah (:

    ReplyDelete
  2. @shiema sufian terima kasih kak Shiema...
    lain org , lain tempat menghasilkan bakatnya :)

    ReplyDelete
  3. wah dapat emas.. cayalah dik.. bole gadai x t ? :P
    Tahniah eh syg :)

    ReplyDelete
  4. @aRa ❤ aFiq™ kalau boleh gadai.. dah lama adik gadai emas2 medal yg ada dkt umah nie kak Ara..

    neway , thanks kak Ara :)

    ReplyDelete

ღ Nice to see , nice to read ,
Once comment , I will hit you back ! :D
Its that true my poem ? HAHA. Ignore it..

Thanks , I love you all !