Putus ? Sakitnya Rasa


Macam mana korunk rasa kalau putus cinta kan ?
Siapa ada pengalaman dalam situasi ini... duduk diam aje.. hihi..
Mest terasa amat perit kan ? Yelah , orang yang kita sayang kena.....
haa , sambunglah ayat seterusnya... korunk semua kan bijak ! :D

Tapi entry ini bukan nak cerita pasal semua itu ...
Tapi ini cerita bermula pada suatu tengahari yang panas terik...
Tapi keadaan awan menampankkan terkandungnya air yang akan turun 
membasahi bumi dengan lebatnya... tanpa disedari kilat sambar menyambar ,
Guruh berdentum sana dan sini... Buat suasana bagai anjing dengan kucing..

Tiba-tiba terlihat akan titisan-titisan air berwarna merah !
Yeahhh ! darah ! darah terdapat di lantai rumahku... Penuh !
Ada kalanya  terdengar bunyi rengekkan seekor kucing dalam kesakitan..
"Miaww , miaww , miaww " perlahan saja suara itu..
dicari-cari , belakang pintu bilikku si onnyet berada...
*ada gaya macam pencerita terbaik tak ? *
haha , cepat bagi markah , berapa dapat nie ? 
10/10 ? hihihi :D

Disebabkan usia onnyet semakin dewasa , jadi ramai si jantan yang nak mengurat
yelahh , tengok rupa paras molek sungguh ! herrr ... akibat ingin
menyelamatkan diri menjadi mangsa... lalu tingkap bilik luar , dengan tergesa-gesa..
tetapi malangnya , ekor si onnyet yang ada bengkong sikit
di hujungnya tersangkut , paksa punya paksa , terputus !

Adushhh ! Apelah nasib diriku yang malang..
Ohh Tuhan , Putus ! Putus ! Putus sudah Ekorku yang cantik..
kata onnyet dalam hatinya..

Auuuchhh !  , aku yang tengok ini rasa betapa sakitnya si Onnyet menahan sakit..
Petang itu mak aku sapukan ubat di penghujung ekornya yang putus...
Kesian onnyet , yang bestnya .. Si Onnyet mempunyai ekor yang ururs sekarang...
Hehehe...
Baru dapat berita yang bapak aku jatuh motor..
Mak dah pesan dah jangan gatal2 , kan dah kena padah.. Haiihhh !


6 comments

  1. haha suspend ja tau. dr title saya egt ptus cinta rupanya si comel ni ptus eko haha.

    ReplyDelete
  2. ekor dia putus ? seramm nye..

    eh eh.. ayah jtuh moto ? ok x ? harap x pape :)

    ReplyDelete
  3. cian dia kan... memang taknakk bercinta dgn kucing putih ganas tu...sabo ye nyet...nyet...(bak kata danish)...

    ReplyDelete
  4. @cik najiha hehehe , peca no war , Kucing yg putus ekor sbb tak nak dikejar oleh si pencinta.. harhar..

    ReplyDelete
  5. @aRa ❤ aFiq™ tulah , kecian betul .. hehe , lasak sgt dek puns..

    *mm , tak boleh jalan sampai.. hmm..
    kena sagat dgn kereta..

    ReplyDelete
  6. @ LOVELY ZIEY kucing putih tuh pun satu.. bukan cantik puns.. herrghhh !

    ReplyDelete

ღ Nice to see , nice to read ,
Once comment , I will hit you back ! :D
Its that true my poem ? HAHA. Ignore it..

Thanks , I love you all !