Sifat Peribadi Melalui Warna


Setiap warna ada makna dan setiap warna mempunyai unsurnya yang tersendiri...
 Tanpa warna dekat dunia niee... Korunk dapat bayangkan apa yang akan berlaku ? ? 
Dunia ini hanya hitam dan putih saja // hitam putih pun warna , tapi takkan semua benda
 hitam putih jeaa... tak bosan pulak /// 

Setiap orang pasti ada warna kegemaran kan ? ? ada tak ? Haa , tipu kalau tak ada...
Sekarang jom kita tengok apa persamaan warna dengan sifat peribadi korunk... :D
Warna yang memang sejak dari azali lagi sangat-sangat korang suka..
Dah jom kita tengok ada tak yang betul (kajian ni) 

Sifat Peribadi Melalui Warna Untuk Perempuan

MERAH 
Berani, emosional, tegas tamak, tahan melarat dan suka bersenang-senang.

BIRU
Setia pada pasangan, pandai menyimpan wang, kuat kemahuan, suka berterus-terang, jujur, cekap memberi maaf dan tegas.

HIJAU
Subur, suka kepada kebahagiaan, tidak suka bergaduh atau bertekak, patuh pada pegangan agama, suka berhias, teguh pendirian hingga kadang-kadang seakan kolot.

HITAM 
Suka menyendiri, prihatin, kuat menghadapi dugaan hidup, tidak mudah dipengaruhi, kuat berfikir, setia pada pasangan, baik hati tetapi cepat tersinggung.

COKLAT 
Kaya dengan sifat keibuan, suka merenadh diri, sopan santun, halus budi pekerti, hati mudah merasa was-was dan takut berbuat salah.

UNGU 
Pemurah dan merdeka hatinya, tidak suka diperintah, berinisiatif, bijak tetapi agak beremosi, keinginannya tidak meluap-luap.

KELABU 
Suka merendah diri, tenang, suka mengalah, suka bekorban peranan cerdas dan bijak.

KUNING
Menyukai ilmu, gemar membaca, tekun, cerdas dan tabah menghadapi cabaran.

PUTIH
Bersih fikirannya (tidak banyak prasangka), berkata benar, jujur,rendah hati, sopan santun, ramah, kuat menerima ilmu, sentiasa tenteram hatinya, suka menolong dan hidup bertawakal.

Ada tak yang sama dengan korunk punya sifat dengan warna pilihan korunk ? HAHA , boleh kena tak nieehh ... tembak ajeee lahh.. huhuhuApa-apa warna kesukaan korunk sekalipun ... Semua warna memang memainkan peranan masing-masing... kalau satu warna tak ada .... susah juga nak hasilkan satu lukisan yang baik.. Yer dakk ? ? // apa aku merepek niee... macam tak ada kena-mengena >_< //
Aku suka warna apa ekkk ? ? Siapa tahu ? ? Angkat kening cepat...
Hmm , ada jugak lah yang sama ^^


13 comments

  1. ungu..tidak suka diperintah dan sensitip..setuju!!

    ReplyDelete
  2. saya suka warna hitam dan biru muda.. tapi biru muda tak ada kan?hehe

    ReplyDelete
  3. best utk bc.. ehhhe.. sy suka kaler puteh!

    ReplyDelete
  4. ermm tak dapt kesan la mne 1 warna yg sesuai dengan diri ini huhu

    ReplyDelete
  5. saya suka merah... ada betul ada tak betul....

    ReplyDelete
  6. yattnye itam n puteh..ada persamaan..hee

    ReplyDelete
  7. sk warna biru n agak sm...hehe ^_^

    ReplyDelete
  8. coklat and biru ^^

    adalah kene sikit2 ..

    ReplyDelete
  9. pink tak ada pun ? mana... errgghh ! 10sion ! haha

    ReplyDelete

ღ Nice to see , nice to read ,
Once comment , I will hit you back ! :D
Its that true my poem ? HAHA. Ignore it..

Thanks , I love you all !