Kasut Kegemaran

Cakap tentang kasut.. Fuhh, bermacam-macam jenis design kasut... Naik pening nak pilih yang mana.. Ini lawa itu pun cantik .. sini cun ehh situ pun boleh tahan... Haha.. Sampai akhirnya kepeningan sendiri... Siapa ekk ?? :P Okeyh bukan aku... 
Nak ngaku cepat-cepat.. aku tak pandai pakai kasut yang design comel-comel/cantik .. Haha.. * Okeyh , nak gelakan.. takpe.. tapi aku memang tak pandai.. Serius! * So di sini sebagai seorang yang simple lagak ala-ala macho..haha ... Inilah jenis kasut kegemaran aku.. :
Selipar  Jenama Flipper
Selipar yang paling sempoi, gayanya santai dan tak perlu fikir banyak benda.. Just sarung teruss jalan..  Tapak kasut lembut bila menyarungnya.. Ke Shopping Mall , Pantai paling popular ke tempat simpan emas.. Sadis tak? Tapi bila kenduri mana-mana aku pakai.. Comfirm hilang.. Fuhh ,Sabar jelah..
Sandal Dr.Chardin
Asyik hilang selipar ,duit tabung dah cukup baru dapat beli sandal.. Selipar beli sebelum nie save budget jer.. :P Haha , harga sandal nie around RM60.. Kenapa Sandal Dr.Chardin ?? Sandal ni tahan lasak boleh tahan lah.. hehe.. ke mana-mana saja aku sarung nya.. Tapak kasut yang lembut jadi dapat selamatkan tapak kakiku yang manja nie.. *cehh kata brutal?* Jalan lagak gaya macam aku nie sesuai lah pakai sandal.. Yang paling best , orang lain takkan pakai sandal nie sebab sebab tak semua orang suka sarung sandal.. Setuju tak ??
Kasut Sukan Jenama Adidas
Hah ! ini kasut wajib aku !! kalau tak ada kasut ini rasa cam tak lengkap ajee bila nak beraksi dekat padang.. kenyakinan diri kurang gtuh.. Jangan main-main ingat kasut tak ada spirit ke ? Kalau yang betul rasa... akan tahu macam mana.. Aku lebih suka Adidas daripada Nike , Well yang itu aku sendiri tak boleh nak explain.. Mungkin Adidas mesti ada 3 garisan tuh buat semngat aku makin tinggi kot.. hehe
Kasut Sarung *tak tahu nama sebenarnya*
Satu jenis kasut lagi yang baru buka hati aku untuk terima kehadirannya... Kasut ini dibeli kerana Hari Graduasi 2012 yang mensyaratkan untuk pakai kasut bertutup. First time aku pakai taw.. Semua kawan aku gelakan.. Jalan ganas tengok kasut ada reben.. hukhuk3 :'> Tahan jela malu.. Mula-mula saja aku tak dapat terima tapi sejak pergi kelas memandu, hari-hari kena pakai dah jadi alah bisa tegal biasa... Sarung jela !
Dari dulu sampai sekarang hanya jenis kasut ini sahaja yang aku sarungkan dikakiku... Teringin juga nak pakai jenis yang lain.. tapi entahlah... nanti beli balik-balik cari Sandal/Selipar balik... Huhu..
Apa kasut kegemaran korunk ??


14 comments

  1. akak suka pakai sandal dan flat shoes, rata aje tapak tu.. tak suka heels.. wedges pun kadang2 aje pakai.. hehe.. yg penting selesa nak jalan :)

    ReplyDelete
  2. kalau pegi kenduri jgn la pkai konfem org sarung..pakai heel ye..akak suka pakai kasut flat sbb senang nk jalan..he

    ReplyDelete
  3. hana ni kategori rendah jadi sliper ni xpakai sangat. pakai time kuar dekat2 rumah ja.

    selesa pakai kasut widges bila pakai baju kurung. kalau seluar untuk keluar pakai kasut yang sarung tu :P tapi ala2 widges sikit.

    sebenarnya kaki hana ni saiz 4 jadi susah nak cari kasut saiz kecik yang berkenan di hati .hehehe

    ReplyDelete
  4. macam sama je kita.. deno pun suke flipper, sandal dan kasut ballerina tu... selesa :)

    ReplyDelete
  5. @Haruno Hana 하나 akak pun sama macam hana..huhu..selesa..

    ReplyDelete
  6. yeah , sandel simple but not nice..., maaf cakaplh ye.. sbb pcl ada anak gadis n selalu larang dia pakai sandle walau beli memahal tp tetap nampak mcm nak ke jamban jer..serius.

    ReplyDelete
  7. SAYA SUKA PAKAI SELIPAR BIASA JE.. YANG RM7,8 TU.. PERGI SHOPPING PAKAI SELUAR SEPARUH DAN SELIPER.. :)

    ReplyDelete
  8. wah adik ni gaya macam kakak akak. hehe. akak jenis suka pakai flat shoes sbb da tggi tu xsuka pakai heels. hehe

    ReplyDelete
  9. Akak pun jenis2 kasut flat jer yang boleh pakai.. Sandal & selipar jepun jugak.. Selesa, kaki pun tak sakit..

    ReplyDelete
  10. hahaha..dulu akak mmg pantang jumpa kasut cantik..tapi sekarang dah berubah dah..pakai jer yg mana ada...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan