Semakan Keputusan Permohonan IPTA

Lepasan SPM 2012 boleh buat semakan Keputusan Permohonan Kemasukan Pelajar ke IPTA/Politeknik sesi 2013/2014 di laman Web IPTA .. Pilih bahagian mana anda duduk di bahagian Malaysia yer.. Lembah Klang , Utara , Selatan , Sabah Sarawak  dan masukkan IC No.
Jadi dengan sedikit kesabaran aku menunggu bila semakan keputusan IPTA keluar, akhirnya hari ini sudah pun mengungkap semua pertanyaan diriku... Alhamdulillah aku berjaya ditawarkan program di UiTM .. Lokasi sebenar , tunggu update yang akan datang lah kott :D
Kos ? Hehe... Diploma Pengajian Perniagaan Pengakutan merupakan pilihan ke-4 aku , ini pun atas saranan abang aku , Hazazie Anan supaya meletakkan senarai kos nie dalam pilihan aku dan kos ini sama pulak dengan kos abang aku study n dah graduate tahun lepas... Walaupun sebenarnya aku lebih berharap ke kos Pengajian Sukan tapi ini rezeki aku , mungkin Allah telah merancang ini yang terbaik untuk aku... :) Be +ve... 
Ramai kawan aku tanya , terima atau tidak ? Yes ! ! jawapan ya , better than study dekat Matrikulasi Pulau Pinang in science cos.. :) Tahniah buat kawan-kawan sama batch aku yang berjaya menerima tawaran Upu tak kisahlah Asasi ke Diploma ke , yang penting kita sambung belajar dan cara kita usaha untuk dapatkan Segulung Ijazah.. Can now i dream to catch "Dekan" in my exam ? :D Alhamdulillah terima Kasih Allah... Terima kasih kepada blogger Amanina yang bagi info bahawa semakan UPU boleh buat hari ini..
UiTM di Hatiku *Nak kena hafal lagu Uitm nie!!! :D *


18 comments

  1. waaa uitm, sama la ekeke tapi saya dapat kos lain hehe. jap saya nak update blog :D

    ReplyDelete
  2. @Nurul Amanina Hehe , cepat update !! :P Uitm asasi punya ke ?

    ReplyDelete
  3. amboi asasi tu. ahahha kite tak layak asasi :| wiwiw

    ReplyDelete
  4. tahniah Nurrul! tapi jangan lupa istikharah juga ^^

    ReplyDelete
  5. Setelah baca artikel awak... saya semakin faham isu nie.

    .. terima kasih... harap pembaca lain bookmark blog nie.
    ..

    My web page; Tips Bekerja Di Rumah

    ReplyDelete
  6. Wahhhh tahniah dikk. xD Belajar sungguh sunggh nanti oaky.

    ReplyDelete
  7. tahniah ! http://caeshashi.blogspot.com/2013/05/saya-pergi-oversea.html

    ReplyDelete
  8. Salam.

    Tahniah nurul :) teringat plak masa lepas spm, cek result jugak..skali dpt kat uitm arau..hamekk, jauh nun ke utagha. Best woo! hahaha

    Ha, bleh dah start hafal lagu uitm tu,hehehe

    ReplyDelete
  9. sye pon dpt tawaran diploma uitm..tercari2 cmne nk dptkan surat tawaran 2..nnti surat akan dihantar kerumah la yer??so mcm mne nk sahkan setuju terima tawaran before 24 mei 2?harap saudari dpt membantu..ty:)

    ReplyDelete
  10. salam ukhuwah dari bunda...
    tahniah nurul dapat sambung pengajian..

    ReplyDelete
  11. woahhh tahniah dik. selamat mjadi warga UiTM. UiTM di hatiku :D

    ReplyDelete
  12. tahniah! belajar rerajin tau :)

    ReplyDelete
  13. salam..tahniah nurrul!! thanks sbb doakan sy. alhamdulillah sy dapat pilihan pertama sy asasi sains pertanian uPm . selamat berjaya dlm kos yg dplajari .
    p/s : sori xreply comment.,jrang cek blog. <3

    ReplyDelete
  14. @syuk iera Salam.. untuk menerima tawaran tuh , awk boleh pergi dekat tawaran ipta yang terima awk.. kalau Uitm so pergi ke portal uitm dan click pada link semakan keputusan permohonan.. nanti yg lain keluar semua di sana.. :)
    *em sejak bbrpa tahun dah tak ada dah hantar surat dekat rumah.. semua cek online.. harap awk baca nie sy tak dapat jejak awk sebab tak ada link. :D ..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan