Kempen Pendidikan Keselamatan Jalan Raya

Sepatutnya Wordless Wednesday , tapi nak taipp dan cakap juga !

Salam , sihat semua ? ? Tak tahu kenapa minggu nie badan rasa  penat 2 3 macam , 
padahal minggu nie paling happy sebab selalu balik sekolah pukul 2.30 dicepatkan
pukul 1.40 .. Belah petang ada Pra-Kejohanan disebabkan tingakatan 5 tak terlibat langsung , 
jadi aksi demonstrasi  mogok serta merajuk tak nak pergi tengok padang sekolah kesayangan ! 
// jangan diekot nie , ekoran jeles tak dapat serta :'( , sampai hati kan //

Cukup dulu... Nak cerita hal yang baru terjadi sepanjang aku berada di sekolah hari ini..
Apa yang best hari ini ? ? Sekolah aku sebagai tuan rumah untuk Kelab Persatuan Keselamatan
Jalan Raya Peringkat Negeri Johor untuk Daerah Kota Tinggi.. 
Apa motif buat semua nie ? ?
Merupakan salah satu usaha pihak kerajaan untuk mengurangkan kadar 
peratusan kemalangan jalan raya melalui pendekatan dan pendedahan terhadap
aspek-aspek keselamatan kepada pelajar , Melentur buluh biar dari rebungnya, right ? ? ^^

Pelajar yang terlibat ting. 5 , ting. 6 bawah dan ting.6 atas... Ting. 1,2,3 berjemur dekat padang
buat raptai perbarisan untuk hari Kejohanan Sukan Sekolah yang akan berlangsung esok hari...
Act , dari semalam lagi sekolah aku didatangi Pegawai JPJ untuk buat litar motosikal 
di kawasan dataran perhimpunan sekolah.. wittwiitt..
Antara acara yang dilakukan :
  1. Mengadakan ceramah pada belah pagi.. 
  2. Pameran-pameran dari Agensi Anti dadah , Cawangan Polis Diraja Malaysia dan Polis Trafik
  3. Kuiz Keselamatan Jalan Raya..
  4. Pertandingan Litar Motosikal > aspek : titi , ziq zaq , pusingan 8 , selekoh tajam , brek mengejut.
  5. Soal dan Jawab.
Sungguh ! semua acara ini seronok even ada beberapa saja yang aku ikuti..Terubat juga hati
disebabkan merajuk melampau tak dapat lari atas padang,yg paling aku tak sangka masa majlis
Perasmian penutup bila tiba part bagi hadiah kepada pemenang yang bertanding.. Nama aku 
disebut untuk menerima hadiah tempat ke-3 dalam Pertandingan Mengarang 
Tema Keselamatan Jalan Raya ,


Hampir bluurr sekejap aku sampaikan kawan-kawan sebelah aku kena marah siket jee sebab
sebab aku tak masuk apa-apa pada hari ini.// masalah bluurr ,maafkan saya , maafkan saya.//
Masa naik pentas , Pengetua sekolah duk sarungkan helmet dekat kepala aku.. segan wooo !
dah lah kena ambil gambar , budak-budak dok gelakan aku kat belakang... Aishhh , sabar jelah..
HAHA , sekarang pun still tak percaya lagi.. ^^
 Lepas ini JPJ Johor akan bergerak ke daerah-daerah lain pula..Segala info yang aku perolehi hari ini sangat berguna dan mesti diaplikasikan semasa berada dijalan raya juga.. terasa semakin semangat nak ambil lesen motor dan kereta niehh,, :) " Mak , nak ambil lesen sekarang ! !  :'> "
Nota Sayang :  *Gunakan tali pinggang anda ! Sayangi Nyawa Anda ! :D
Klik dan Klak Mampu Menyelamatkan Nyawa Anda.. 


11 comments

  1. tahniah nurrul!!! nak sikit hadiah tu boleh tak??hehehe

    ReplyDelete
  2. congrats yea... kena ajar budak2 ni betul2 supaya diorg sayg nyawa bila dah besar nanti...

    ReplyDelete
  3. tahniah dear..wahh beznya dapat hadiah..nak sikit..hehe

    ReplyDelete
  4. fuhhh..
    entry sebok seorang budak sekolah dengan kemenagan yang bebetul buat akak terkenang zaman sekolah..!

    :D

    ReplyDelete
  5. @Ana Farhana Pasti seronok sangat !

    *last kempen masa sekolah rendah dulu.. :)

    ReplyDelete
  6. @Boni JLL3 boleh jaa , tapi Nurrul bagi cik boni Helmet ehh ..

    *bab Nurrul tak ada motor.. hewhew..

    ReplyDelete
  7. @ msredcheesecake betul tuh.. sepatutnya buatlah tiap2 tahun kan.. :) pengalakan itu baik :)

    ReplyDelete
  8. @ are_lin@yu TERIMA kasih kak Ayu.. :) hehe

    *Jom2 kita konsi.. sharing is caring ! :D

    ReplyDelete
  9. haha. mesti comel pakai helmet. alolololo.


    syaz follow sini dear. :)

    ReplyDelete
  10. wah tahniah2....dpt helmet lg tu
    hahaha bab ratai paling aku tak suka tambah2 tgah panas tu

    ReplyDelete

ღ Nice to see , nice to read ,
Once comment , I will hit you back ! :D
Its that true my poem ? HAHA. Ignore it..

Thanks , I love you all !